close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • طراحی سایت

    جدید ترین مطالب
    بخش بایگانی
    • نویسنده :
    • بازدید : 166 مشاهده

    برخی از پروژه ها در مسیر یک طراح سایت قرار می گیرید که تجربه بسیار بدی از آن دارد و به علت اشتباهات موجود در این طراحی، می خواهد آن را برای همیشه مخفی نگاه دارد. راه هایی وجود دارد تا از این اشتباهات دوری گزینید؛ اما همیشه به یاد داشته باشید که هر طراح وب سایت به این دام از اشتباهات گرفتار می شود.
    راه جلوگیری از ارتکاب این اشتباهات، دانستن و درک آن ها است.

    1.گزینش تایپوگرافی های بدون کیفیت
    گزینش یک نوع تایپوگرافی می تواند هم باعث شکست و هم باعث موفقیت طراحی سایت شود. برخی طراحی سایت ها دارای انوع مختلفی از فونت ها هستند، اما متاسفانه دارای خوانایی و مطابقت با حالت و هدف طراحی سایت اصفهان نمی باشند. (مقاله "23 نوع انتخاب نامناسب فونت" را بررسی کنید که از یک طراح گرافیکی وب سایت به نام DOUGLAS BONNEVILE منتشر شده است).

    چگونگی جلوگیری: موارد زیادی وجود دارد که شما می توانید برای داشتن تایپوگرافی بهتر در طراحی سایت تان انجام دهید:
    • از یک یا دو نوع فونت در هر پروژه طراحی سایت استفاده کنید.
    • از فونت هایی در طراحی سایت اصفهان استفاده کنید که دارای حروف مشابه هم باشند.
    • از فونت SERIF یا SANS SERIF برای جلوه بصری استاندارد وب سایت تان استفاده کنید.
    • از ضخامت فونت در برابر پس زمینه طراحی آگاه باشید. اطمینان حاصل کنید تا کنتراستی را میان حروف و زمینه طراحی سایت به وجود می آورید که برای خواندن بسیار آسان هستند.
    • اطمینان حاصل کنید که حالت فونت با هدف وب سایت هم خوانی داشته باشد.

    2. عدم توجه کافی بر غلط های املایی
    غلط املایی برای یک طراح وب سایت بسیار وحشتناک می باشد. داشتن غلط املایی در طراحی سایت اصفهان بسیار غیر حرفه ای می باشد و مانع بازگشت کاربر به وب سایت می شود. هیچ کاربر وب سایتی از سایت هایی که دارای غلط های املایی می باشد، دوباره بازدید نمی کنند. این گونه اشتباهات برای طراح وب سایت بسیار گران تمام می شود. در موارد چاپی هم این اشتباهات بسیار زیان بار هستند، زیرا پرینت دوباره آن هزینه هایی را می طلبد.
    چگونگی جلوگیری از اشتباهات: پروژه طراحی وب سایت تان را به اتمام برسانید. اندکی کار را متوقف کرده و دوباره شروع به خواندن آن کنید. اگر لازم باشد، بارها این کار را تکرار کنید.

    3.از یاد بردن گروه بندی فایل ها
    زمانی که باید طراحی سایت و یا محصول نهایی را به مشتری وب سایت عرضه کنید، نباید فایل تصاویر و مدارک خام را برای آن ها بفرستید. این موارد کافی نیستند. شما باید هر چیزی را که برای پروژه طراحی سایت اصفهان به کار برده اید و به اتمام رسانده اید، برایشان ارسال کنید. گروه بندی نکردن فایل های طراحی سایت، برا هر کسی که می خواهد آن ها را باز و مطالعه نماید، مشکلاتی را پدید می آورد.
    چگونگی جلوگیری: همه موارد و منابعی را که در پروژه طراحی سایت به کار برده اید را گروه بندی کنید. اگر از نرم افزار ADOBE استفاده می کنید، از گزینه "گروه بندی" استفاده کنید و خواهید دید که همه موارد در فایل های مجزایی قرار می گیرد. فولدر های مجزایی برای گرافیک ها، تصاویر، فونت ها، ویدئو یا هر عامل دیگری که در طراحی سایت استفاده نمودید، بسازید.

    4.ایجاد لوگوها و گرافیک با فرمت شطرنجی
    بعد از من تکرار کنید: فرمت شطرنجی در هر زمینه از طراحی بخصوص طراحی وبسایت، غلط و اشتباه است. در اکثر مواقع، گرافیک هایی نظیر لوگو یا پس زمینه یک طراحی، باید به حالت برداری و قابل جا به جایی طراحی شوند. فایل های شطرنجی، مانند تصاویر دیجیتالی، از میلیون ها میلیون پیکسل ساخته شده است. در برخی از اندازه ها، این پیکسل ها به طور نامناسبی نمایان می شوند.
    چگونگی جلوگیری: از فرمت های برداری برای عوامل گرافیکی به کار ببرید. بردارها هرگز وضوح و کیفیت خود را از دست نمی دهند، زیرا به جای پیکسل ها، از خطوط و انحناهایی برای ساخت تصاویر استفاده می کند.

    5. استفاده غیر عادی از فضای آزاد
    خیلی از طراحان وب سایت می دانند که باید در طراحی سایت از فضای آزاد استفاده کنند، اما به علت داشتن اطلاعات زیاد در وب سایت، دچار اشتباه می شوند. نتیجه این امر به هم ریختگی در طراحی سایت می باشد.
    چگونگی جلوگیری: به هر عامل در طراحی وب سایت، فضای آزادی بدهید تا به خوبی عملکرد خود را اجرا کند.
    • فضای آزادی را در اطراف هر عامل در طراحی سایت ایجاد کنید تا از بقیه عوامل مجزا شود.
    • همیشه به تفکیک متن اصلی از باقی متن ها فکر کنید.
    • کلمات را طوری اصلاح کنید تا به انتقال پیام به مخاطب بسیار کمک کند.
    • به تساوی فضای آزاد در داخل عوامل طراحی وب سایت نیز فکر کنید. باکس و متن باید به گونه ای قرار بگیرند تا فضای متناسبی بین آنها باشد.
    • از یک شبکه برای مرتب سازی اطلاعات و فضای آزاد استفاده کنید.

    6.ایجاد فضای اضافی بین حروف
    رعایت نکردن فضای میان حروف می تواند عامل متمایز بین یک پروژه طراحی وب سایت تکمیل شده و تکمیل نشده باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را خوانده و از آن کمک بگیرید:
    "8 توصیه ساده و کاربردی برای تنظیم فاصله حروف یک فونت"
    چگونگی جلوگیری: تنظیم فاصله به ایجاد تعادل فضا میان حروف های یک فونت و یا یک کلمه، مربوط می باشد. برخی از کلماتی که به علت کمبود فاصله میان حروف، برای خواندن سخت می باشد، تنظیمات دستی برای آن ها، مشکل را حل کند. به هر کلمه بزرگی که در پروژه طراحی وب سایت تان وجود دارد، فکر کنید و اگر نیاز است حروف را به طور مناسبی تنظیم کنید. این موضوع باعث می شود تا طراحی سایت اصفهان تان متناسب به نظر بیاید.

    7.از یاد بردن طراحی حاشیه ها در موارد چاپی
    اگر شما یک طراح چاپی هستید، باید به حاشیه های صفحات نیز فکر کنید. حاشیه ها به طراحی، خطوط و اندازه های مناسبی می بخشد. اگر در ابتدا این موضوع را فراموش کرده باشید، در پایان برای متناسب شدن کلی طراحی، باید زحمات زیادی را متقبل شوید. در برخی موارد هم باید دوباره روی این موضوع کار کنید و یا بخش از تصاویری که از حاشیه بیرون می زند را حذف کنید.
    چگونگی جلوگیری: الزامات ساخت حاشیه در هر پروژه طراحی را از همان ابتدا در نظر داشته باشید و در تمام مراحل، آن را در طراحی خود رعایت کنید.

    8.زیاده روی در استفاده از سبک های طراحی
    سبک های طراحی مانند تایپوگرافی در طراحی وب سایت می باشد: اگر بیش از اندازه از آن ها استفاده کنید، طراحی وب سایت بسیار نامنظم به نظر می آید. افکت های اضافه مانند سایه ها و انیمیشن ها و تزئین کردن های بیش از حد عوامل طراحی سایت، جزء این دسته از اشتباهات می باشند. این موضوع در استفاده از عوامل مدرن و گرایشات روز دنیا به صورت افراطی نیز صدق می کند. اگر این گرایشات کوتاه مدت باشد، طراحی وب سایت تان را از مد افتاده و قدیمی نمایان می کنند.
    چگونگی جلوگیری: تنها از یک سبک و یک ترفند در طراحی سایت خود استفاده کنید. همین مورد کافی می باشد. از سبک های کلاسیکی که بسیار مورد استفاده قرار گرفته و قدمت طولانی دارد، در طراحی سایت خود به کار ببرید.

    9.زیاده روی در استفاده از رنگ ها
    رنگ های ضعیف و بی ربط می تواند به نوبه خود، مشکلاتی را در طراحی سایت به وجود آورد. رنگ های افراطی، یک طراحی سایت را به هم ریخته، شلوغ و غیر رسمی نمایان می کند، این در حالی است که کمبود رنگ در طراحی سایت نیز به نظر کسل کننده می رسد. استفاده از رنگ های غلیط به طور نامناسب نیز مانند تصویر بالا باعث لرزش چشمان و در نهایت خروج کاربر از وب سایت می شود، زیرا سردرگمی زیادی را برای کاربر وب سایت فراهم می آورد.
    چگونگی جلوگیری: مطابقت رنگ در طراحی وب سایت مانند تایپوگرافی ها می باشند. تنها از دو یا سه رنگ برای تاثیر گذاری بیشتر طراحی سایت خود استفاده کنید. رنگ ها باید دارای کنتراست کافی باشند تا تفکیک پذیری عوامل را به وضوح برای کاربر وب سایت مشخص سازد. رنگ ها باید از نظر احساسی با پیام طراحی سایت تان سازگاری داشته باشد.

    10.عدم تقارن بیش از اندازه در طراحی سایت
    این مورد خستگی و بی حوصلگی زیادی را به کاربر وب سایت القا می کند. اگر همه عوامل در هر بخش از طراحی وب سایت متقارن باشند، علاقه و جذابیت طراحی سایت تان از بین می رود.

    چگونگی پیشگیری: در حالی که تقارن در برخی از پروژه های طراحی وب سایت بسیار عالی جلوه می نماید، اما در برخی شرایط استفاده بیش از حد از این ویژگی بسیار خسته کننده است، از این رو سعی کنید در برخی موارد از تکنیک نامتقارنی نیز در طراحی سایت خود استفاده کنید. نامتقارنی در طراحی وب سایت باید با تعادل و هماهنگی همراه باشد تا جذابیت خاصی را به طراحی سایت منتقل کند.

    نتیجه گیری
    در حال حاضر می دانید که باید چه کارهایی را انجام ندهید، من به شخصه دست خود را بالا می برم و اعتراف می کنم که این گونه اشتباهات را در طراحی های خود مرتکب شده ام. اما مهم تر از این مسئله این می باشد که به راحتی آن اشتباه را حل و فصل کنم. استفاده از توصیه های بالا به شما بسیار کمک کرده و باعث درخشان دیده شدن طراحی سایت تان می شود.

    سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

    تظرات ارسال شده