close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • طراحی سایت

    جدید ترین مطالب
    بخش بایگانی
    • نویسنده :
    • بازدید : 197 مشاهده

    وب سايت يك رسانهء جديد است و شيوهء جديدي براي بازكردن راه هاي ارتباط با مشتريان در سراسر جهان مي باشد. در اين مقاله به اهميت طراحي سايت و بروز نگه داشتن آن مي پردازيم.

    طراحي سايت ايجاد يك رسانه ايست كه شيوهء بيان آن در واقع هنري مي باشد وبه شما اجازهء ابراز احساسات و افكار به سبك و روش شخصي خودتان را خواهد داد.
    وقتي ده سال پيش يك طراحي سايت جديد انجام ميشد، نتيجه شيوه هاي قديمي گاهي بيشتر جواب ميداد و بيشتر در ذهن بازديدكننده باقي ميماند. اولين و مهمتراز همه موارد، به ياد داشته باشيد كه T در HTML به معناي Text و يا محتوا مي باشد.

    در متن هرگز نبايد از واژه هاي گرافيكي استفاده نماييد، مگرآنكه آرم تجاري شركت شما باشد. به دلايل زيادي اين مورد بسيار پر اهميت مي باشد. اول از همه اين كه واژه هاي محتوا ممكن است توسط بازديدكنندگان كپي شده و در جاي ديگري از آن استفاده شود. اين امكان در عناوين و سرفصل صفحات كه به صورت گرافيكي هستند وجود ندارد.
    دوم اينكه سايز عناوين صفحات در مرورگر مورد نظر شما قابل تغيير نيست، در حالي كه سيستم مبتني بر فونت اين قابليت را دارد.

    نكتهء سوم اين است كه هنوز بسياري از مرورگرها گزينه هايي براي مسدود كردن گرافيك صفحات به بازديدكنندگان ارائه مي كنند، به خصوص براي كساني كه مرورگرها را در گوشي موبايل خود باز مي نمايند. دليل آن هم صرفه جويي در مصرف پهناي باند مي باشد.
    هنگامي كه صحبت از گرافيك در طراحي سايت مي شود، در برابر اصرار استفاده از فونت هاي فانتزي مقاومت نماييد. وب سايت شما بايد قابل خواندن و خوانا باشد. فونت هاي مختلفي براي نمايش بر روي صفحه با حداقل فشار بر روي چشم هنگام خواندن طراحي شده است. در ميان آنها مي توان به فونت هاي Georgia-verdana-MS times- new roman اشاره كرد.
    به همين ترتيب براي راحتي و ساده تر شدن طراحي سايت خودتان مطمئن شويد فونت مورد نظرتان را در فايل css نيز تنظيم نموده ايد. اين امر به شما اجازه خواهد داد كه با تغيير يك فونت در ليست ، تمامي تغييرات لازم در تمامي وب سايت انجام شود. بسياري از ابزارهاي طراحي سايت مدرن، فايل هاي css را به راحتي مديريت و اداره مي نمايد؛ اما اينكه چه مقدار مي خواهيد به اين امر در طراحي سايت تان بپردازيد به انتخاب شما بستگي دارد.
    همچنين css راه مناسبي براي اجتناب از دو اشتباه رايج در طراحي سايت كه در اواخر دههء 90 وجود داشت نيز مي باشد؛ استفاده از جداول غير ضروري و استفاده از پس زمينه هاي tiled كه معمولا با رنگ هاي زننده همراه بود. Css به شما اين اجازه را ميدهد كه پس زمينه اطراف محتوا و مطالب سايت خود را بدون ايجاد هيچ مانعي در حركت مرورگر به صورتي كه دوست داريد تنظيم نماييد.
    در حالي كه وجود پس زمينه هاي tiled با رنگهاي زننده، طراحي سايت شما را خشن و ناملموس نشان خواهد داد. مطمئناً امروزه اين روش در طراحي سايت روش مناسبي نيست و استفاده نمي شود. در اكثر پس زمينه هاي صفحات وب سايت بايد از رنگهاي سفيد،خاكستري و يا آبي خاكستري روشن استفاده شود. زيرا راحت ترين رنگها براي بهترخوانده شدن متن در صفحات وب سايت مي باشد.
    در حالي كه استفاده از اين رنگ ها، طراحي سايت شما را بسيار شيك مي كند، از استفادهء متن سفيد با پس زمينهء سياه جداً خودداري نماييد. حتي اگر بايد از پس زمينهء تيره استفاده نماييد، به دليل توهم نوري كه كار كردن با مطالب صفحات با پس زمينه هاي تيره ايجاد مي كند، از اندازه هاي نسبتاً بزرگتر براي فونت مطالب استفاده نماييد.
    در طراحي سايت تان از استفاده از انيميشن هاي GIF و تگ هاي چشمك زن اجتناب نماييد. چيزهايي كه با انيميشن GIF طراحي مي شوند با css و يا جاوااسكريپت بهتر به كارگرفته مي شوند و در مقابل اكثر نرم افزارهاي خوب طراحي وب سايت اين كار را براي شما انجام مي دهند و لازم نيست خودتان كدنويسي آن را انجام دهيد.
    GIF ها به طور كلي با توجه به پايين بودن bit شان بايد از آنها اجتناب نماييد. به جاي آن از PNGها براي داشتن پس زمينه هاي شفاف و يا انيميشن استفاده نماييد. PNGها هر چيزي كه شما بخواهييد را مانند GIF با عمق رنگ JPEG با هم تركيب مي نمايد.


    در مورد ساماندهي وب سايت خود فكر كنيد – اطمينان حاصل فرماييد كه طراحي سايت به گونه اي انجام مي شود كه امكان بازگشت از هر صفحه اي از وب سايت به نقشه سايت و يا صفحهء اصلي وجود خواهد داشت. زيرا افراد اغلب از طريق موتورهاي جستجو به لينك صفحات مختلف وب سايت شما وارد مي شوند. هنگامي كه به بالا رفتن رتبهء وب سايت خود در موتورهاي جستجو به طرز وسوسه انگيزي فكر مي كنيد، به ياد داشته باشيد در مرحلهء اول بايد براي انسانها وب سايت خود را طراحي نماييد و نه براي ربات هاي موتورهاي جستجو.


    اگر بازديدكننده 3 خط از مطالب وب سايت شما را خواند و با حروف شكسته و نامفهوم مواجه شد و دكمهء بازگشت را كليك نمود، ديگر مهم نيست كه موتور جستجو طراحي وب سايت و بهينه سازي سايت شما را چگونه بررسي مي نمايد!

    منبع: طراحي سايت

    برای پیشرفت ، طراحی سایت خود را بروز نگه دارید

    تظرات ارسال شده