close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • طراحی سایت

    جدید ترین مطالب
    بخش بایگانی
    • نویسنده :
    • بازدید : 175 مشاهده

    ظاهر سايت يكي از مهم ترين فاكتورهايي است كه بازديدكننده را به خود جذب مي كند. در اين مقاله قصد داريم به انواع طراحي سايت بر اساس رابط كاربري بپردازيم و ببينيم هركدام از اين طراحي سايت ها چه ويژگي هاي منحصر به فردي دارند ؟

    اما سليقه ي بازديدكنندگان يكي نيست. يك سايت مي تواند از نظر گروهي از بازديدكنندگان بسيار خوب و حرفه اي به نظر رسد و از طرف ديگران بسيار بد و ابتدايي. يك طراح سايت خوب ، وبسايت را با سليقه ي خود نمي سازد بلكه بنابر گروه مخاطبين سايت (بازديدكنندگان) و آنچه مدير سايت تمايل دارد طراحي مي كند. به عنوان مثال براي يك سايت حقوقي نمي توان از طرح هاي فانتزي استفاده كرد زيرا اينكار بازديدكننده را كودك تلقي مي كند و به سايت جنبه شوخي مي دهد.

    بر اساس تجربياتي كه از گشت و گذار در اينترنت و تحقيق درمورد انواع طراحي سايت كسب شده ، متوجه شده ايم اغلب سايت ها در ميان يكي از چهار دسته ي زير قرار مي گيرند. اگر اين دسته بندي را ندانيد و كار را به طراح بسپاريد ممكن است در پايان كار اصلا از سايتتان راضي نباشيد و حتي حاضر به نشان دادن آن به اعضاي خانواده نداشته باشيد، چه برسد به بازديدكننده و رقيبان. در نتيجه با دانستن آنها راحت تر مي توانيد سايت مورد نياز خود را تجسم كرده و سفارش دهيد.

    - طراحي سايت سايت هاي نا منظم كه امروزه يكي از پر طرفدارترين طراحي هاي جديد دنياي گرافيستان هستند، به سايت هايي گفته مي شود كه از خصوصيات زير برخوردارند :


    رها، كهنه، لبه هاي نا متقارن، محو شده و كاملا متفاوت. اين خصوصيات، سايت را از ديگر وبسايت هاي براق، ساده و خط كشي شده ي نسل قبل طراحي جدا مي كند. اما بايد به اين مورد توجه داشته كه با وجود اين خصوصيات نظم و هارموني خاصي در اين سايت ها وجود دارد كه باعث اذيت شدن مخاطب نمي گردد. درواقع اين سايت ها با وجود بي قانوني در طرح گرافيك چهارچوب خاصي براي پياده سازي دارند.
    اين گونه سايت ها براي هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحي هاي مدرن و متفاوت مناسب است و برخي از پزشكان، مهندسان، مرتبان و كساني كه با خط كش و نظم ساخت انسان، ميانه ي خوبي دارند اصلا آن را نمي پسندند.

    - طراحي سايت خلوت: اين نوع طراحي سايت، در ظاهر ساده هستند اما تفكري در پي ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان هاي كم و گرافيكي و دو يا سه رنگ در آنها، ظاهري متفاوتي بهشان داده است و بلعكس دسته قبلي به تميزي معروفند. متمايز، حرفه اي و مدرن هستند، همچنين پيام "صاحب اين سايت مشتاق است" و " صاحب اين سايت قابل اعتماد است" را به بازديدكننده القا مي كند. اين گونه سايت ها براي همه مناسب است غير از كساني كه دوست ندارند تفاوت شاياني با بقيه داشته باشند. اين تفاوت آنها را مي ترساند و سايت هاي استاندارد را مي پسندند كه در ادامه همين مقاله مي خوانيم.

    - طراحي سايت پر المان : اين طراحي طرفدارانش در ايران بيشتر از طراحي سايت دسته هاي ديگر مي باشد. موضوع سايت تعيين مي كند وبسايت از چه المان ها و رنگ هايي تشكيل شده ياشد. مثلا اگر موضوع سايت شرقي ، سنتي هنري و ايراني باشد از انواع المان هاي بوته جقه، فلورال يا انواع گليم و بافت آن در سايت استفاده مي شود. يا اگر موضوع سايت كودك يا فضايي فانتزي باشد، آيكون هاي مختلف در جاي جاي بك گراند و هدر بكار مي رود. اين سايت ها اگر به درستي طراحي شوند فضايي گرم، پر هيجان را ايجاد مي كنند و صاحب سايت را فردي با پشتكار، خونگرم و پر مشغله معرفي مي نمايند.

    - طراحي سايت ساده و استاندارد: اين طراحي را خوب مي شناسيد. اغلب سايت هايي كه مي بينيد از اين نوع طراحي بهره بردند. هدري مستطيلي در بالاي صفحه، منو در زير هدر يا به صورت عمودي، همه قسمت ها در سايت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ هاي رايج خاكستري، سفيد براي بك گراند با طرح هاي خط يا شيار استفاده مي شود.

    هدر ها شامل جند عكس هستند. البته اين طرح ها مي توانند در كمال سادگي زيبا هم باشند و با تلفيق درست رنگ و عكس هدر ، حسي حرفه اي ايجاد كنند. اما ظاهر اينگونه سايت ها ياد بازديدكننده نمي ماند كه براي برخي از صاحبان سايت، اصلا مهم نيست و به مسائل ديگري همچون محتواي با ارزش اهميت مي دهند، كه درست هم هست. اين سايت ها براي شركت ها، تجار ، وكلا و مشاغل جدي بسيار مناسب هستند .

    منبع: طراحي سايت

    چرا نوشتن یک متا دیسکریپشن Meta Description مناسب مهم است؟

    تظرات ارسال شده