close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • طراحی سایت

    جدید ترین مطالب
    بخش بایگانی
    • نویسنده :
    • بازدید : 295 مشاهده

    استفاده از دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی روز به روز در حال افزایش است و کاربران به دلیل استفاده از مزایای بی شمار این سیستم ها همواره خواهان استفاده از محصولات جدید تر و پیشرفته تر هستند. با وجود افزایش و تکامل رزولوشن دوربین مدار بسته آنالوگ ، هنوز هم استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه هر روز در حال رشد است. در این قسمت از مجله ایران سکوریتی مزایای استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه در مقایسه با دوربین مدار بسته آنالوگ را برای شما خوانندگان گرامی مجله توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.
    دسترسی به تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه از راه دور

    برای توضیح بهتر این موضوع توجه شما را به یک مثال ساده جلب می کنیم. فرض کنید تعداد ۱۶ دستگاه دوربین IP توسط یک سوئیچ POE روشن شده اند. این سوئیچ به یک NVR متصل است که در حال ضبط تصاویر این دوربین ها می باشد. کاربران در این مثال هم قادر خواهند بود از راه دور با متصل شدن به NVR تصاویر کلیه دوربین ها را مشاهده کنند و هم می توانند با اتصال به تک تک دوربین ها به طور مجزا تصویر دوربین مداربسته IP را در اختیار داشته باشند. این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    رزولوشن بالا

    یکی از مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه تصویر برداری با رزولوشن بالا می باشد. بالاترین رزولوشن دوربین IP که توسط تولید کنندگان این حوزه عرضه شده است در حدود سی مگا پیکسل عنوان شده است. استفاده از استاندارد های رزولوشن مانند HD ، Full HD ، ۴K و مواردی شبیه به این امروزه بسیار مورد توجه مشتریان هستند.

    البته باید مدنظرداشته باشید که با افزایش رزولوشن میزان پهنای باند تصویر و در نتیجه فضای ذخیره شده بر روی هارد دیسک دوربین افزایش می یابد در این حالت سیستم های IP از الگوریتم های فشرده سازی هوشمند استفاده می کنند همچنین امکان ارسال چند استریم مجزا توسط دوربین از دیگر راه حل های استفاده بهینه از پهنای باند در کنار افزایش کیفیت تصویر دوربین مداربسته می باشد.
    کابل کشی کمتر

    برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته IP به NVR تنها یک کابل شبکه کفایت می کند. این کابل شبکه هم انتقال تصویر را انجام می دهد و هم وظیفه تغذیه دوربین را بر عهده دارد. علاوه بر این موضوع می توان تعداد زیادی از دوربین های تحت شبکه نزدیک هم ( شعاع یک صد متری ) را به یک سوئیچ متصل کرده و از سوئیچ یک کابل شبکه به NVR کابل کشی کرد ( در سیستم آنالوگ از هر دوربین دو کابل به DVR کشیده می شود یکی کابل تصویر و دیگری کابل تغذیه )
    سیستم مستقل دسترسی به دوربین

    در سیستم IP ، کاربر می تواند هم به NVR و هم به طور مستقیم به دوربین IP متصل شده و تصاویر را مشاهده کند در صورتی که در سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ تنها مشاهده تصاویر دوربین توسط DVR امکان پذیر می باشد.
    امنیت بالاتر تصویر دوربین مدار بسته

    دوربین تحت شبکه تصاویر را رمز گذاری کرده و بصورت دیجیتال ( صفر و یک ) بر روی کابل شبکه منتقل می کند در صورتی که این کد گذاری در سیستم آنالوگ درون DVR انجام می شود و لذا امنیت تصاویر می تواند دچار مشکل شود .

    نماشویی شرق تهران

    تظرات ارسال شده